View Single Post
  #68  
Old 12-01-2009, 02:59 AM
Popmuseum's Avatar
Popmuseum Popmuseum is offline
Ledgie
 
Join Date: Jan 2008
Location: Vienna
Posts: 91
Default

As promised - I gave it a try.

Quote:
Originally Posted by Popmuseum View Post
Late E-Mail-request to Rainer Langhans

Hallo Rainer, wieso hast Du Eure Münchner Begegnung mit Peter Green erst so spät bekannt gemacht, nachdem die Bluesszene viele Jahrzehnte lang gerätselt hat, wer denn das Münchner Paar war, das Greenie 1970 in eine Kommune abgeschleppt hat, die er als ein völlig anderer verlassen habe. Viele Blueser interessiert, ob Du noch eine Kopie von Greenies Auftritt in der Highfish-Kommune hast? Denn er soll seine Kopie seiner Ex-Frau geschenkt haben, weshalb niemand weiss, wo der Mitschnitt heute ist.
Late E-Mail-request to Rainer Langhans #1
Hello Rainer, how come you didn't tell about your Munich encounter with Peter Green any sooner, since the blues scene was asking for many decades who in 1970 that Munich couple was, who took Greenie to their commune, which he is said to have left completely changed. A lotta Blues-fans are interested, if you got a copy of Greenies Jam-session at the Highfish-commune? Since he gave his copy to his ex-wife nobody knows, where the tape with his live-recording is today?

Quote:
Originally Posted by Popmuseum View Post
Rainer Langhans' answer

Hallo, ganz einfach: Erst als mir vor einigen Jahren der Rolling Stone mit der FM Coverstory in die Hände fiel, ging mir auf, daß die Verschwörungstheorie der Macs uns meinte. Daraufhin versuchten Christa und ich, eine Doku darüber zu machen. Das schreckte wohl die Macs so auf, daß sie eine machten, die die Gerüchte über uns erneut brachte. In unserer Doku wollten wir ergründen, warum und wie Peter sich entwickelte und wie die Band zu diesen Gerüchten kam. Von Euren Rätseleien wußte ich vorher nichts. Für mich war die Begegnung mit Peter damals eine ganz normale und schöne gewesen, wie mit vielen anderen Musikern auch. Man lädt sich ein, feiert und jammt miteinander, drugs incl. Wie mit Peter. Wir trafen ihn nach München noch zweimal in London und er war noch ganz der Superstar und Freund. Kein Drama usw. Umso verblüffender diese späte Legendenbildung der amerikanischen Macs. Man kann sich da manches denken ... Da Peters Vormund und die Macs eine Mitwirkung an unserer Doku verweigerten, überlegten wir, ob wir ein Spielfimprojekt darüber auf die Beine stellen. Aber nicht einfach, so eine Geschichte ... Das berühmte Band: Ja, ich glaube, daß wir unsere Revox-Maschine mitlaufen ließen. Wo das Band ist? Keine Ahnung. Gab es das wirklich? Interessant übrigens, wie lange Ihr gebraucht habt, um mich direkt zu fragen. Es scheint schöner zu sein, sich was auszudenken ... Und was Ihr Euch ausgedacht habt! Genau wie die Macs auch. Ich habe dann auf Euren Foren einiges gelesen...
Late E-Mail-request to Rainer Langhans #2
Hello, it's very simple: It was some years ago when I read the "Rolling Stone" cover-story on Fleetwood Mac when I realised that Fleetwood Mac's conspiracy theory meant us. Thereupon Christa [Ritter] and I tried to make a doku on the Munich accident. That startled probably the Macs so they made a doku by themselves, which recurred the Munich rumors. In our doku, we wanted to fathom why and how Peter developed and how the band made up the Munich rumors. I didn't know you were puzzling about the Munich accident. For me, the encounter with Peter had been an entirely normal and beautiful, like with many other musicians too. You invite them, enjoy their company, jam together, drugs included as with Peter. After Munich we met him twice in London and he was the same superstar and friend as before. No bad scene etc. The more more stunning is the creation of legends by the later Fleetwood Mac. One can think a lot on this. Since Peter's guardian / custodian and Fleetwood Mac denied to cooperate with us on our doku, we considered to make a movie on the Munich accident. But that's not an easy thing to do.

The legendary recording: Yes, I believe that we were recording with our Revox reel tape recorder. Where the recording is? I got no idea. Was there a tape really? By the way it is interesting how long it took (you) to ask me directly. It seems to be more beautifully, to make something up ... And what you made up! The same like the Fleedwood Mac. I read a few things about it in your forums ...
Reply With Quote